Вийти із зони комфорту і почати працювати по новому, поєднуючи традиційну класно-урочну систему та сучасні педагогічні технології – таким було спонукання учасників семінару-тренінгу «Технологія «перевернутого» навчання – нова траєкторія в освіті», який провела вчитель-методист Радобенко Вікторія Ярославівна.
З кожним роком усе більше переконуюсть у тому, що традиційні методи навчання, які базуються на інформаційно-ілюстративній діяльності вчителя (розповідь, демонстрація, бесіда) і репродуктивній діяльності учнів, відходять в минуле. Знання-копії, які даються в «готовому» вигляді, учнями швидко забуваються і часто не можуть бути використані для розвязання інших, подібних задач.
Особливої актуальності набувають слова Джона Дьюї: «Якщо ми будемо вчити сьогодні так, як ми вчили вчора, то ризикуємо відібрати у наших дітей їхнє завтра». Сучасним дітям потрібні нові форми роботи в класі, їм нецікаво цілий урок працювати біля дошки та у зошиті.
Тому сьогодні найкращі учителі закладів освіти району під керівництвом Вікторії Ярославівни знайомились з особливостями технології «перевернутого» навчання.
Перевернуте навчання — це форма активного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичний процес навчання таким чином: домашнім завданням для учнів є перегляд відповідних відеофрагментів (обовязково цікавих, насичених і доступних) з навчальним матеріалом наступного уроку, або з допомогою підручника учні самостійно проходять теоретичний матеріал, а на уроці — короткий розбір проблемних моментів, закріплення теоретичних знань і вироблення практичних навичок.
Пропоноване «перевернуте навчання» передбачає відмову від таких прийомів: виступи учнів біля дошки, фронтальне опитування, диктування конспектів, перегляд тривалих навчальних фільмів і презентацій тощо. Натомість запроваджуються елементи педагогіки співробітництва: учитель виступає скоріше в ролі колеги й консультанта. Учні опановують навчальний матеріал, значною мірою за допомогою самонавчання, що сприяє розвитку пізнавальної активності та самостійності.
Сподіваємось, що технологія «перевернутого» навчанння знайде своїх «поціновувачів» у кожному закладі освіти і сприятиме підвищенню якості знань школярів.
|