Неділя, 28.04.2024, 12:00
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Відділ освіти Турійської районної державної адміністрації

Меню сайту
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
Архів записів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 34
Корисні посилання
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2016 » Лютий » 3 » Звіт уряду: куди зрушила освіта в 2015 році
16:37
Звіт уряду: куди зрушила освіта в 2015 році

​Урядом опублікувано текст поданого до парламенту звіту про хід і результати виконання Програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2015 році, що схвалений розпорядженням 1 лютого 2016 року.

Звіт містить інформацію про діяльність держави у різних сферах життя країни, в т.ч. в освітній галузі.

Текст виконання програми діяльності Кабінету Міністрів України у 2015 році в освітній сфері:

Вжито заходів з реформування сфери освіти

Розпочато оновлення нормативної бази в сфері освіти. Кабінетом Міністрів України внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закон України “Про освіту” (реєстраційний номер 3491).

Прийняття рамкового Закону України “Про освіту” створить умови для реформування системи освіти, що забезпечить рівний доступ до якісної освіти, ефективну систему управління та раціональне використання коштів, дієвий механізм громадського впливу на освіту, якісний сучасний зміст та методики навчання, зафіксувати основні принципи, які стануть основою для подальшого розроблення освітньої політики.

Розпочато процес підготовки нормативно-правової бази для забезпечення діяльності Науково-методичної ради та науково-методичних комісій, які розроблятимуть стандарти дошкільної, загальної середньої, професійної, вищої та позашкільної освіти (наказ МОН України від 07.12.2015 № 1265 “Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.11.15 № 1226”, наказ МОН України від 27.11.2015 № 1246 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11.12.2015 № 1542/27987 “Про затвердження Порядку конкурсного відбору членів Наукове методичної ради та науково-методичних комісій Міністерства освіти і науки України”, наказ МОН України від 26.11.2015 № 1226 “Про утворення конкурсної комісії для відбору кандидатів до складу Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України”, наказ МОН України від 27.10.2015 № 1115 “Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 11.09.2015 № 922”).

Встановлено нові правила акредитації та ліцензування навчальних закладів

Визначено новий порядок атестації дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних та позашкільних навчальних закладів, який забезпечив децентралізацію, дебюроктаризацію під час атестації, створив умови для прозорості та участі громадськості в оцінці діяльності закладу(наказ МОН від 30.01.2015 № 67 “Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів”, зареєстрований у Мін’юсті 14.02.2015 за № 173/26618).

Розроблено та затверджено нову процедуру ліцензування освітньої діяльності, що позитивно вплине на забезпечення прав та інтересів закладів освіти, забезпечить певну дерегуляцію в сфері освіти та зменшення переліку видів освітньої діяльності, яка підлягає ліцензуванню, спрощення порядку отримання ліцензії (постанова Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1187 “Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти”).

Здійснено процеси реформування дошкільної, загальної середньої освіти

Розпочато процес переоснащення загальноосвітніх навчальних закладів. Затверджено розпорядження Кабінету Міністрів України “Про перерозподіл деяких видатків державного бюджету, передбачених Міністерству освіти і науки (загальнодержавні витрати) на 2015 рік, та перерозподіл обсягу освітньої і медичної субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам у 2015 році”, яким передбачено 100 млн. грн. на закупівлю обладнання для кабінетів фізики. В Законі України “Про Державний бюджет України на 2016 рік” передбачено ще 250 млн. грн. для закупівлі обладнання для кабінетів фізики та хімії. Також було затверджено методичні рекомендації щодо використання обладнання у шкільних кабінетах фізики (наказ МОН від 15.10.2015 № 1088 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо забезпечення кабінетів фізики загальноосвітніх навчальних закладів засобами навчання та обладнанням”).

Розроблено та прийнято нормативно-правові акти щодо оновлення змісту освіти початкової та основної школи, розвантаження навчальних програм (накази МОН від 22.12.2014 № 1495 “Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”, від 29.05.2015 № 584 “Про затвердження змін до навчальних програм для 1-3-х класів загальноосвітніх навчальних закладів”, від 29.05.2015 № 585 “Про затвердження змін до навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня”).Розвантаження навчальних програм призвело до збільшення вільного часу у дітей, який вони можуть використати для спілкування з батьками, занять спортом та позашкільної діяльності.

Скасовано національне рейтингове формальний підхід до рейтингового оцінювання діяльності загальноосвітніх навчальних закладів, що сприяло розвантаженню поточної діяльності загальноосвітніх навчальних закладів шляхом усунення необхідності прийняття участі у формалізованих процедурах рейтингування (наказ МОН від 10.03.2015 № 269 “Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів”).

Внесено зміни до Податкового кодексу України, якими створено сприятливі умови для відкриття приватних дошкільних навчальних закладів.

Затверджено нормативну базу для впровадження інклюзивної освіти в роботу дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів.

Законом України “Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання” від 05.06.2014  № 1324-VІІ внесено зміни до Закону України “Про дошкільну освіту” щодо організації інклюзивного навчання в дошкільних навчальних закладах.

Постановами Кабінету Міністрів України від 29.07.2015 № 530 та № 531 внесено зміни до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305, та до постанов Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 346 “Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам” і від 14.06.2000  № 963“Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників”.

Спільним наказом МОН та МОЗ  від 06.02.2015  № 104/52, зареєстрованим у Мін’юсті 26.02.2015 за № 224/26669, затверджено Порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах.

Збільшено у 2,5 раза коефіцієнт фінансування навчання учнів з особливими потребами в інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів (Закон України “Про Державний бюджет України на 2015 рік”), унормовано питання оплати праці педагогічних працівників, у тому числі асистента вчителя, у класах з інклюзивним навчанням (постанова Кабінету Міністрів України від 08.07.2015 № 479 “Про внесення зміни у додаток 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 р. № 1298”).

За статистичними даними, порівняно з минулим роком у 2015/16 навчальному році на 25,5 % (2720 осіб) збільшилася кількість учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах; на 6,2 % (5265 осіб) учнів з особливими потребами, для яких навчально-виховний процес організовано у спеціальних класах загальноосвітніх шкіл за місцем їх проживання; на 36,1 відсоток введено більше посад асистента вчителя (994 посади).

Вжито заходів щодо розвитку мережі загальноосвітніх шкіл з інклюзивним навчанням, навчально-реабілітаційних центрів для навчання дітей із складними порушеннями розвитку та оптимізації мережі інтернатних закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (накази МОН від18.02.2015 № 163 “Про затвердження плану заходів щодо виконання рекомендацій парламентських слухань на тему: “Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення”; від 31.12.2015 № 1436 “Про затвердження плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі”).

На 20 % порівняно із 2014/15 навчальним роком збільшилася кількість закладів для навчання дітей із складними порушеннями розвитку – навчально-реабілітаційних центрів. У 2015/16 навчальному році функціонує 58 таких центрів, де навчаються 6 356 учнів.

Проводиться робота з оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів (протягом 2015 року було оптимізовано (об’єднано, ліквідовано, призупинено діяльність, переведено на госпрозрахунок) близько 600 загальноосвітніх навчальних закладів) та розширення мережі дошкільних навчальних закладів (створено 19,5 тис. нових місць).

Створюються умови для вивчення англійської мови у загальноосвітніх навчальних закладах:

  • збільшено кількість годин для вивчення англійської мови (наказ МОН від 07.08.2015 № 855 “Про внесення змін до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів”). Зокрема, у 2015/16 навчальному році збільшено кількість годин на вивчення іноземної мови з 2-х до 3-х на тиждень у 6-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (за новим стандартом);
  • організовано літні табори з вивчення англійської мови, у яких відпрацьовували свої навички у спілкуванні іноземними мовами 119 563 школярі. Літні мовні табори були організовані на базі 2888 загальних освітніх навчальних закладів України. До роботи в них МОН за допомогою міжнародних та волонтерських організацій було залучено 12 979 волонтерів, носіїв мов, 10 580 вчителів та 1428 студентів;
  • 18 листопада 2015 р. стартувала програма “Вчителі англійської мови – агенти змін”, розроблена спільними зусиллями Британської Ради та громадської ініціативи GoGlobal у рамках національної кампанії “Україна Speaking”. Програма спрямована на покращення якості викладання англійської мови в Україні та підготовку тренерів з англійської мови, які будуть надавати методичну допомогу вчителям англійської мови у районних центрах області. Строки реалізації програми: листопад 2015 року – грудень 2016 року;
  • з 2015/16 навчального року введено обов’язкове складання державної підсумкової атестації з іноземної мови (наказ МОН від 16.09.2015 № 940 “Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році”);
  • МОН спільно з міжнародним видавництвом MM Publications провели пробне тестування з англійської мови учнів одинадцятих класів з метою підготовки відповідних завдань до ДПА 2016.

Створюються умови для впровадження багатомовної освіти – спільно з міжнародною неурядовою організацією PATRIR, органами управління освітою Чернівецької, Одеської, Закарпатської обласних державних адміністрацій за підтримки Міністерства закордонних справ Фінляндської Республіки проведено семінари, тренінги, консультації у мм. Києві, Одесі, Ужгороді, Чернівцях за участю міжнародних та національних експертів з упровадження багатомовної освіти у навчальних закладах. Поповнено навчальну та матеріальну базу навчальних закладів, які визначені базовими у проведенні Всеукраїнського експерименту “Формування багатомовності учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті (2016 – 2021 роки)”.

Здійснено заходи щодо участі України у міжнародному порівняльному дослідженні якості освіти PISA-2018.

Організацією економічного співробітництва та розвитку 6 листопада 2015 року прийнято рішення про приєднання України до Міжнародного порівняльного дослідження якості освіти PISA-2018;

11 листопада 2015 року проведено зустріч представників МОН, Українського центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО), Інституту освітньої аналітики та Інституту модернізації змісту освіти з метою створення проектної команди та розроблення плану підготовки до проведення дослідження PISA-2018;

МОН разом з УЦОЯО розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України “Деякі питання участі України у міжнародному порівняльному дослідженні якості освіти PISA-2018”, якою пропонується визначити відповідального виконавця за проведення дослідження PISA-2018 та передбачати фінансування заходів щодо участі України у цьому дослідженні.

Вжито заходи з формування системи національно-патріотичного виховання у закладах освіти.

Затверджено Концепцію національно-патріотичного виховання дітей та молоді та план заходів щодо її реалізації. Концепція спирається на традиції української державності, національно-визвольної боротьби українського народу, громадянську свідомість, здатність критично і незалежно мислити, бути активним у відстоюванні своєї позиції та готовим до захисту незалежності й територіальної цілісності української держави.

Успішно впроваджується в закладах освіти Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра “Сокіл” (“Джура”) як найефективніший масовий патріотичний захід ігрової форми. МОН забезпечено інформаційно-методичний супровід гри, підготовку педагогів-вихователів для впровадження гри. Налагоджена дієва співпраця з громадським організаціями.

Створено Комітет з національно-патріотичного виховання при Громадській раді МОН та Раду з питань національно-патріотичного виховання дітей та молоді при МОН (наказ МОН України “Про національно-патріотичне виховання в системі освіти” від 16.07.2015 № 768).

МОН разом із Інститутом національної пам’яті розроблено та рекомендовано до використання методичні рекомендації щодо відзначення: Роковин Голодомору; Дня Соборності; Революції Гідності; перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939 — 1945 років.

Суттєвим кроком для поліпшення патріотичного виховання учнівської молоді є внесення змін до навчальної програми “Захист Вітчизни” для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН від 17.09.2014 № 1052). Оновлену навчальну програму вже запроваджено у навчально-виховний процес з 2015/2016 навчального року.

Удосконалено роботу позашкільних навчальних закладів.

Проведено роботу щодо збереження та формування мережі позашкільних закладів, які забезпечують дітям додаткові умови для розвитку талантів, здібностей, виховання моральних і духовних цінностей, залучення до науково-дослідницької діяльності. Гуртковою роботою та позашкільними масовими заходами охоплено близько 80 % дітей шкільного віку. Відбувається реформування змісту діяльності позашкільних закладів з метою посилення патріотичної складової навчального процесу та громадянської освіти. У роботі з дітьми надаються пріоритети активним формам підтримки громадських ініціатив, благодійних та волонтерських акцій, учнівського самоврядування.

Вжито заходів щодо реформування професійно-технічної освіти.

Кабінетом Міністрів України внесено на розгляд Верховної Ради України проект Закону України “Про професійну освіту” (реєстраційний номер 3231), прийняття якого дозволить:

  • забезпечити оперативність прийняття управлінських рішень щодо професійної освіти та її фінансового забезпечення;
  • посилити роль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, роботодавців щодо визначення напрямів та обсягів підготовки кваліфікованих робітників та керівників середньої ланки управління з урахуванням потреб ринку праці;
  • забезпечити розвиток соціального партнерства, консолідацію зусиль центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, роботодавців, науковців і громадських об’єднань з метою забезпечення ринку праці кваліфікованими працівниками, збільшити обсяги фінансування та інвестицій;
  • забезпечити умови для випереджувального розвитку професійної освіти, створення багатопрофільних, різнорівневих професійних навчальних закладів, що здійснюватимуть підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації молодших спеціалістів та кваліфікованих робітників відповідно до потреб регіонального ринку праці та загальнодержавних потреб.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2015 № 266 “Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти”зменшується кількість спеціальностей, за якими здійснюється підготовка фахівців у вищих навчальних закладах, що в свою чергу сприятиме оптимізації кількості кафедр та адміністративних витрат на їх утримання. Наближено систему вищої освіти до потреб вітчизняної економіки та ринку праці. Робить її співставною з різними моделями європейських та інших провідних країн світу, більш гнучкою, конкурентоздатною і пристосованою до вимог світового ринку праці.

МОН здійснюються відповідні заходи, спрямовані на узгоджену оптимізацію мережі діючих професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів I і II рівнів акредитації з урахуванням розвитку економіки країни та регіональних ринків праці, а також розробку механізмів і моделей розвитку в регіонах систем вищої та професійної освіти.

Створено 84 сучасні навчально-практичні центри (підвищення кваліфікації) ПТО.

Повний формат статті http://osvita.ua/news/49760/   

Джерело: http://osvita.ua/

Переглядів: 424 | Додав: TRVO | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar