Усі наші задуми, пошуки і побудови перетворюються на порох, якщо немає дитячого бажання вчитися
В.О.Сухомлинський
25 березня на базі навчально-виховного комплексу "ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія" смт Турійськ відбувся семінар-практикум учителів математики «Формування мотивації навчальної діяльності школярів на уроках математики» за участю доцента кафедри теорії та методик викладання шкільних предметів ВІППО Т.В. Трачук. У своєму виступі Тетяна Володимирівна звернула увагу на пізнавальні мотиви як засіб формування евристичної діяльності учнів, а також зазначила, що мотивація, її формування й корекція лежать в основі шкільних успіхів та негараздів. З психологічного погляду мотиви є внутрішніми рушіями навчальної діяльності. Від рівня сформованості мотивів багато в чому залежить успішність і результативність учіння.
Цю думку підхопила Л.М. Пшонік, вчитель математики ЗОШ І-ІІ ст. смт Турійськ , яка звернула увагу, що на формування потреби в оволодінні знаннями суттєво впливає ситуація, в якій учень переживає задоволення від своїх успіхів у навчанні. Цей фактор ефективний в усіх випадках. Передусім він важливий для відстаючих учнів, особливо тоді, коли труднощі в учінні не тільки долаються, а й зростають, коли учень втрачає віру у свій успіх, перестає навчатися, проявляє негативне ставлення до учіння. На підтвердження своїх слів Лариса Миколаївна запропонувала класифікацію мотивів за категоріями та проаналізувала домінування мотиву у кожному класі.
У процесі дискусії та жвавого обговорення педагоги дійшли висновку, що проблема формування мотивації навчання завжди була актуальною в психолого-педагогічній літературі. Мотивація є дуже сильним фактором впливу на успішність учнів.
Логічним завершенням семінару стало проведення майстер-класів.
- Зрозуміло, що для старшокласників найвагомішим мотивом навчальної діяльності є підготовка до ЗНО. Тому Н.А. Єфанова, вчитель Турійської ЗОШ І-ІІІ ступенів, працює над проблемою „Використання тестових завдань для контролю знань, вмінь і навичок школярів.” Наталія Антонівна ознайомила присутніх із програми по створенню тестів: Айрен, Баранка тест, Asistent, Майстер тест, My test; інтерактивними можливостями програми Power Point (використанням тригерів) та презентувала власні доробки.
- Н.П. Гром, вчитель математики НВК «Луківська ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей» поділилася досвідом розвитку пізнавальної активності учнів на уроках математики шляхом впровадження інноваційних методів навчання (робота в групах, парах, «мозковий штурм», «мікрофон», «незакінчені речення»; дидактичні ігри ;логічні задачі; тижні математики; участь в конкурсах, олімпіадах.).
- В.В. Куліш, вчитель математики ЗОШ І-ІІ ст. с. Осьмиговичі, з метою удосконалення навчального процесу впроваджує інтерактивні методи навчання та кооперативні види діяльності, а також міжпредметні зв’язки математики та хімії. Свої досягнення Валентина Василівна продемонструвала на прикладі застосування наближених обчислень при розв’язуванні розрахункових хімічних задач.
- Ю.Б. Челей, вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. с.Купичів, звернула увагу присутніх на важливість актуалізації опорних знань і умінь учнів на уроках математики та продемонструвала методи та прийоми її проведення: бліц опитування по ланцюжку, «мікрофон»., «відкрий фігуру», «заповни порожні комірки», усний рахунок із застоуванням сигнальних карток, математична естафета, математичне лото, відгадай кросворд; математична хмаринка.
- Т.В. Бочко, вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ст. с. Кульчин, з метою покращення обчислювальних навичок учнів розробила систему вправ для проведення усного рахунку.
- А.П. Крисюк, вчитель математики ЗОШ І-ІІІ ступенів с. Перевали, активно впроваджує ігрові форми роботи, зокрема складання та розгадування ребусів, віршів сенканів.
|